29 Mart 2015 Pazar

12. SATIŞ ÇEVRESİ

Bu çalışmada, kapalı bir mekanda satış çevresi ön yerleşimi ve eskiz sunumu yapılmıştır. İlk düşünce, plan ve kesitler şeklinde çizilmiş, eskiz perspektifi oluşturulmuştur. Daha iyi bir anlatım için birkaç açıdan daha perspektif çizilmelidir. 

Bu çalışma da diğerlerinde olduğu gibi, konu verildikten sonra hızlı bir biçimde ilk düşüncenin sunumunun yapılmasının bir önerisi niteliğindedir. plan yerleşimi yapıldıktan sonra perspektif ve kesitlerin de hemen oluşturulmasının gerekliliğini vurgular.

Aşağıdaki çalışma 1/100 ölçeğinde yapılmıştır. Mağaza boyutu 8x13x7m (yüksklik) şeklindedir. Burada bir asma kat oluşturulabilir. Burada yapılan çizimde asma kat depo ve geri plan çalışma alanları için oluşturulmuştur. Yani sadece personele aittir. Bu düşünce başka bir alternatif çizimde değişebilir.

Plan ve kesitler iyi gözlemlendiğinde tüm bu düşünce çizimde izlenebilir.

Personel, idare, depo için ayrılan alanda bir dönel merdiven çizilmiştir. Giriş katında personel odaları, asma katta ise depo ve idari birim yer alabilir.

Bu çalışmada sembolik olarak bir havalandırma sistemi de gösterilmiştir.

Tasarımın ilk düşüncesinde, 7 m. olan tavan yüksekliğinin etkisinin nasıl azaltılabileceği düşünülmüş ve günümüzde çok kullanılan bir düşünce olan üst bölümlerin ve tavanın koyu renk boyanması uygulaması yapılmıştır.

Bu koyuluğun altında, bölgesel ve açık renk asma tavanlar düşünülmüştür. Bu yolla yüksek tavan etkisinin azaldığı varsayılmaktadır.

Buradaki önemli bir düşünce de, asma kat oluşturularak geri hizmet birimleri için yer kazanılmasıdır.

Kesit

Kesit

İlk iki kesite göre plan konumu

Kasa birimi hacmin orta bölümünde yer alır. Bu birim için oluşturulan yüzeyler diğer taraflardan sergileme için kullanılır.


Kesit
Renklendirme için, siyahın baskınlığı içinde yer alan özellikle mavi tonları seçilmiştir. Yapılacak eskiz perspektiflerde farklı renklerin etkileri de denenmelidir.

C Kesitine göre plan konumu

Mağazanın satış ile ilgili alanları bundan sonraki eskiz çalışmalarda geliştirilmelidir. Satılacak ürünlere göre alanlar ve birimlerin daha detaylı düşünülmesi gereklidir. Bu çalışma sadece ilk düşünce olarak akla gelenlerin sunumudur.

Boş perspektif
Tavan etkisi ve yüzey renklerinin denendiği eskiz perspektifle çalışma sonlandırılmıştır. 

Bu çalışmada amaç, farklı bir tasarım oluşturmak değil, düşüncenin içmimarlık alanında nasıl ifade edileceğini göstermeye yöneliktir. 

Markerrenklendirme
Sürekli belirtildiği gibi, çalışmalar sadece bir yöntem önermek için sunulan kişisel bir yaklaşımı göstermek için yapılmaktadırlar. Tasarım iddiası içermezler.































1 yorum:

  1. Çok güzel çizimlerteşekkür ediyorum. Ben de mimariye meraklıyım. Mimarlık okumak ve mimar olmak istiyorum.
    Mimariyi çok sevmemin en önemli sebebi mimari eserlerin kalıcı olması, yüzyıllarca zamana direnmesi.
    İnsanlığın ürettiği eserlerin gelecek nesillere iletilen miraslara baktığımda ilk sırada mimari eserlerin olduğunu görüyorum. Mimari eserlerin mirasa konu olması diğer miraslara benzemiyor. Ne miras avukatı tutmaya ne miras davaları açıp mahkemelerde uğraşmaya gerek olmuyor. Gelecek nesillere kültür mirasını ileten mimariye hizmet etmek için mimar olmak bana nasip olur inşallah.

    YanıtlaSil