Proje konusu olarak; konut, home office, satış ve çalışma çevresi olarak düşünülebilecek yapıda öğrencilerden bir tasarım çalışması istenildiğini düşünebiliriz.
Bu durumda, her zaman olduğu gibi, proje derslerinde verilen planların, üç boyutunun bize ne çağrıştırdığını algılamamız gerekmektedir. Müstakil olarak verilmiş olan bir yapının, öncelikle plan ve kesitlerinden başlayarak görünüşü ve çevresiyle ilgili düşüncelerimizin oluşması için üç boyutlu eskizler yapılması gerekir. Plan yerleşimler yapıldıkça, iç ve çevreyle ilgili diğer eskiz perspektiflerin de oluşması gerekir. Daha sonraki anlatımlarda bunlara değinilebilir.
Bu doğrultuda bir açıdan yapının üç boyutlu görüntüsü için eskiz çalışmasına başlanabilir.
Perspektif oluşturma sürecinde, marker kalem ile renklendirme aşamaları kademeli olarak gösterilmiştir. Önce birinci kat renk ve daha sonra diğer renk katları boyanarak süreç tamamlanır.
Çalışmanın yapı tasarımıyla ilgisi yoktur. Sadece renklendirme için yayınlanmıştır.
ilk şekillendirme için serbest el çalışma |
İlk şekillendirmede eskiz kağıdına serbest el ile bir ön çizim yapılmıştır. Üç boyutlu çalışmalarda bu mutlaka yapılmalıdır. Oluşan taslak daha sonraki aşamaların gelişimini etkiler. Eğer ilk çizimde oranlar iyi çıkmamışsa ilk çalışmanın üzerine eskiz kağıdı yerleştirilerek çizim devam etmelidir.
boş perspektif |
Serbest el ile yapılan ön çalışmadan sonra, yine eskiz kağıdına serbest el yada cetvel yardımıyla düzgün olarak ve hızlı bir şekilde çizime devam edilir.
Eğer istenilirse, bu çalışmada olduğu gibi her aşamadaki çizimler kopya ile çoğaltılarak yapılan çalışma bir süreç olarak gösterilebilir.
renklendirmeden önceki son durum |
Henüz yapının içi ile ilgili bir çalışma yapılmadığı için, taşıyıcı sistem ve döşemeler dışında kalan boşluklar camlı olarak düşünülmüştür. İç yerleşim başladığı zaman, yerleşimin gelişimine göre bu görüntü değişecektir.
Buradaki çalışma daha çok eskiz marker sürecini göstermek olduğu için cephe tasarımıyla ilgilenilmemiştir. Yine de çalışmaya, dış mekanlarda cam anlatımı açısından bakılabilir.
Bu aşamadan sonra kopyası alınan çizim üzerine marker kalemlerle ilk kat uygulaması yapılır.
marker ilk kat |
Kopya çizimlerle ile çalışıldığı, için kötü bir başlangıç yapılırsa boş çizimden tekrar fotokopi alınarak, renge başlanabilir.
Dikkat edilirse, önerilen çalışma yönteminde, orijinal çizimler yerine kopyalar renklendirilerek geri dönüş olanağı yaratılmaktadır.
Bu renklendirme A4 boyutunda standart fotokopi kağıdına yapılmıştır. Yani kağıt çok kaliteli bir kağıt değildir. Ancak eskiz sonuçlar için ve hızlı çalışmalar için yeterlidir. Daha büyük çıktılara gereksinim duyulursa, çalışma taranarak bilgisayara alınabilir ve dijital ortamda bastırılabilir. Bu süreç bize photoshop programında ilave anlatımlar yapabilme olanağı da sunar.
marker renk katları |
Marker ile renk katları atıldıkça, yapılan çalışma da anlam kazanmaya başlar. Eğer ortaya çıkan sonuçlar ve bu süreçten bir heyecan duyulur ve bir sonraki aşama için merak oluşursa, sonuçlar daha etkileyici olmaya başlar. Çalışmadan keyif alınarak sürece devam edilmelidir.
marker renk katları |
Üç boyutlu etki oluşturmak için açık-koyu etkisi ve gölgelendirme çalışmaları yapılmalıdır. Bu da yine marker kalem ile atılan renk katlarıyla oluşmaktadır. Bu çalışmada verilmeye çalışılan gölgelerin tam olarak bir kuralı yoktur. (bu kural oluşturulabilir) çünkü hızlı bir çalışmadır. Gölge çalışmaları sadece bir efekt olarak uygulanmıştır.
marker renklendirme |
Renklendirme çalışmasının alt yapısı düzgün oluşmuşsa ve çizim yapılan kağıdın yapısı uygunsa, renk katları istenildiği kadar uygulanarak çalışmaya devam edilebilir.
Örneğin; Cam yüzeyler, zemin için kullanılan ahşap ve parlak yüzey taş kaplama anlatımları için yeni yeni renk katları oluşturulabilir. Bu yöntem için de ön çalışmalarda açık renkler kullanmak ve katları buna göre gözlem sonucunda yeteri kadar oluşturmak gerekir.
markerrendering |
Marker kalemlerle uygulanan renk katlarından sonra, üçüncü boyut algılamasına katkıda bulunmak için, beyaz kalem yardımıyla çalışma sonuçlandırılır. Beyaz kalem etkisi resim üzerinde daha farklı bir etki bırakır ve çalışmaya bir boyut katar.
Bu ve bundan önceki çalışmalarda önerilen renklendirme yöntemi, genel uygulama kapsamı içindedir. Yani yeni bir özellik içermez. Sadece bir yöntem olarak anlatılmaktadır. Yetenek, istek ve yapılan işe inanmak gelişimi ve yeterliliği sağlar.
Her zaman sözünü ettiğimiz gibi serbest el çalışmaları, bilgisayarla yapılan üç boyutlu çalışmaların yerine önerilmemekte, aksine bu aşamadan sonra gerekli görüldüğü anda burada oluşan birikimle bilgisayarda da çizilmesi savunulmaktadır.
Çok güzel bir blog yapmışsınız tebrik ederim.
YanıtlaSil